Zadania opiekuńczo – wychowawczo- dydaktyczne

realizowane w lutym w gr. IV

 

Na początku lutego będziemy brać udział w zajęciach związanych z edukacją regionalną, czyli: najbliższym otoczeniem,  środowiskiem, a także miastem, w którym dzieci mieszkają. Gdynia daje ludziom pracę i mieszkanie, ale też odpoczynek dla mieszkańców oraz turystów. Dzieci przypomną sobie także wiadomości związane z gdyńską florą i fauną. Spacer z rodzicami po plaży da im również możliwość znalezienia „skarbów morza”, tj. bursztynu, muszelek, kamieni, ptasich piór, które wzbogacą nasz kącik morski i posłużą do ich wielozmysłowego badania. Dzieci będą mogły dotykać, wąchać, oglądać oraz opisywać słownie przedmiot, a także używać farb, kredek, pasteli, plasteliny, utrwalając oglądany przedmiot na kartce. Zaprezentują swoje umiejętności w różnych technikach plastycznych i technicznych, a także w trakcie aktywności porannej  i popołudniowej. Podczas zajęć artystycznych przedszkolaki będą  słuchać muzyki, tworzyć ją, śpiewać piosenki.

Będą też brały udział w Gdyńskim Programie Edukacyjnym „Bezpieczny Przedszkolak”, który ma na celu:

*   zdobywanie wiadomości na temat zasad bezpiecznej zabawy i wypoczynku,

*   budowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby oraz umiejętności działania zespołowego,

*   kształtowanie umiejętności podejmowania właściwych działań ratowniczych  w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu.

            Będziemy wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania liter: ł, Ł, s, S. W celu przygotowania do nauki czytania będą zastosowane następujące ćwiczenia:

*   wysłuchiwanie danej głoski w wyrazach,

*   rozpoznawanie graficznego obrazu litery pisanej i drukowanej,

*   pisanie liter po śladzie na liniaturze,

*   wyszukiwanie litery w tekście.

Dzieci będą wypowiadać się, zadawać i odpowiadać na pytania, ustalać kolejność zdarzeń w historyjkach obrazkowych, układać i rozwiązywać zagadki oraz rebusy, a także usprawniać analizę i syntezę słuchową wyrazów. Na zajęciach matematycznych wprowadzimy gry, zabawy oraz różne zadania pozwalające dzieciom pracować na konkretnych zbiorach. Utrwalimy cyfrę 9. Będziemy proponować ćwiczenia, które pozwolą kształtować orientację przestrzenną. Na zajęciach ruchowych dzieci będą doskonalić swoją sprawność i koordynację ruchową. Będziemy bawić się na świeżym powietrzu.